עדות אישית של צעיר בסיכון גבוה שנבדק לפי ההנחיות

בגלל העבר המשפחתי, מותו של אבי בגיל 40 מסרטן המעי הגס, אני נהגתי לעשות בדיקה כל 5 שנים וזאת לפי המלצת הרופאים. לפני מס' שנים השתתפתי יחד עם אחי ואחותי במדגם ניסוי לחיפוש גן הגורם לסרטן המעי הגס. לשמחתי אצל שלשתנו לא נמצא הגן. בהתחלה עשיתי בדיקות אצל דר' יעל קופלמן, ממכון הגסטרו של בי"ח הלל יפה בחדרה , שגם היא הייתה מעולה ונחמדה וגם בהמשך, נבדקתי במח' הגסטרו של ביה"ח הלל יפה אצל דר' ברוך עובדיה.
הטיפול היה בהחלט חיובי תוך ניסיון לעשותו כמה שיותר קל ולא מפחיד. בכל זאת, זו פרוצדורה רפואית בטשטוש. הוא אף הזמין אותי לבדיקה מקדימה בכדי לראות כיצד ניתן לבצע את ההכנה בצורה הטובה ביותר כדי שהבדיקה תהיה מקיפה ומדויקת יותר. אני עושה אצלו את הבדיקות כבר מאז 2012. ב-3 השנים האחרונות יצא לי לעשות בדיקה קולונוסקופיה כל שנה וזאת בשל הכנה לא טובה ובכל פעם עם חומר הכנה אחר. למרות עמידה בכל הדרישות של ההכנה לא הצליחו הרופאים להגיד באופן מלא ורגוע שאפשר לחזור עוד 5 שנים ולכן מצאתי את עצמי עושה השנה את הבדיקה עם "המרוקן". לשמחתי השנה הרופא היה יותר רגוע מתוצאות הבדיקה ואמר כי אני יכול לחזור עוד מס' שנים לביצוע תקופתי של הבדיקה. חלק מהמלצתו של הרופא הייתה לגשת לאבחון גסטרו במסגרת הטיפול המונע שאני עושה מבחינת הבדיקות. נושא שכדאי להדגיש בנושא ההכנה – צריך לשתות המון מים ונוזלים צלולים נוספים. במכון אמרו לי שיש אנשים שמקפידים על צום מאוכל ושותים מים ומשקאות נוספים וההכנה של המעי שלהם מעולה.   לסיכום מזווית אישית כואבת – בתור מי שחווה באופן אישי את הקטלניות של המחלה בגיל צעיר וסבלתי ממותו של אבי תוך זמן קצר, אני מקפיד מאד על נושא הבדיקות וחושב שאת הבדיקות יש להתחיל מוקדם ככל האפשר, אפילו בסביבות גיל 30. נכון שההכנה הנה פחות נעימה אבל בזמן הבדיקה ישנים טוב בערך שעה 🙂 המשך יום טוב ושנתראה רק בשמחות!    
 

עדויות נוספות

המצפן - ליווי ע"י סטודנטים לרפואה

*הליווי אינו מהווה ייעוץ רפואי או טיפול רגשי.

מעוניין לקחת חלק

חרבות ברזל הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?

מתעניינים בתכנית מלווים

הרשמה לקבוצת תמיכה און ליין

יחד בדרך - הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תרומה לארגון המצפן

ליווי מטופלים בסרטן
ע"י סטודנטים לרפואה

"המצפן" הוא ארגון התנדבותי שמטרתו להעצים מטופלים באמצעות כלים וידע שיעזרו להם לנהל ולהתמודד עם מחלת הסרטן. הליווי נעשה ע"י סטודנטים לרפואה שעוברים הכשרה מקצועית- מתוך מטרה להשפיע על הרופאים שיהפכו להיות.

תרומות יגיעו להכשרת הסטודנטים המלווים, ליצירת תכנים וכלים למטופלים, ולשאר הפעילות השוטפת של הארגון בהתאם למטרותיו.

דילוג לתוכן