עדות איילת פרלמן

איילת פרלמן חייתה חיים בריאים עד הגילוי בבדיקת קולונוסקופיה שעברה מיוזמתה האישית בגיל 50. האבחנה הייתה במעי הגס שלה צמח גידול בגודל משמעותי של 4.7 ס”מ. אחרי שהסירה את הגידול בניתוח, היום היא מברכת על החוויה אשר הובילה אותה לצאת לדרך חיים חדשה איילת היא אישה בת 51 אשר גרה בצור הדסה. היא נשואה, אימא לארבעה ילדים ועובדת בתור מורה לערבית ולשון. בין תחביביה היא מתאמנת בחדר כושר ורוכבת על אופניים. לפני מספר חודשים היא גילתה באופן אישי מהי חשיבותה של בדיקת הקולונוסקופיה.

מדוע החלטת לעבור קולונוסקופיה?
אין עבר של סרטן המעי הגס במשפחה שלי. אני אדם מאוד בריא. החלטתי להיבדק ביוזמתי האישית אחרי שקראתי את הכתבה על ענת גוב בה אמרה כי לא עשתה את הבדיקה שיכלה למנוע את מחלתה.
איך גילית את המחלה?
החלטתי לגשת לבדיקה, בגיל 50 בעקבות כתבות נוספות על המחלה אליהן נחשפתי. בבדיקה גילו פוליפ בגודל 4.7 ס”מ במעי. הרופאה נפעמה מהגודל יוצא הדופן של הגידול. לא נתפס לי עד היום שהגידול חסם יותר מחצי חלל דרכי העיכול ולא הרגשתי שום תחושה חריגה. במקרים דומים ששמעתי עליהם היו כאבי בטן וחסימות מעיים. בבדיקה לקחו חתיכה קטנה לבדוק אם הוא שפיר בביופסיה. אחר כך נשלחתי לצילומים. משם הועברתי לניתוח בטן פתוח להסרת הפוליפ. הכל נעשה בטווח זמן של שלושה שבועות. אמרו לי כי אם הייתי מחכה עוד חצי שנה הגידול היה יכול להפוך לסרטני.
מה לדעתך כדאי לדעת על המחלה?
קוראים לו “הרוצח השקט” כי לא מרגישים כלום עד שהוא מתפרץ. למשל, מכרה שלי סבלה מכאבי בטן, דימום והקאות. תוך כ-4 חודשים מהתפרצות התופעות הללו היא גילתה כי היא חולה בסרטן. זהו סרטן קטלני והרסני. היה לי נס. אפילו האח בבית החולים התפלא כאשר הגעתי לבדיקה למרות שלא סבלתי מאף תסמין.
מה הופתעת לגלות?
הייתי בהלם כי הגעתי ממקום נקי, בריא ולא סובל. חזרתי מטיול פעיל בחו”ל לפני הבדיקה והשתתקתי כי פתאום הודיעו לי על הגידול. בדרך כלל אנשים עושים בדיקות בעקבות הופעה של כאב מסוים. הייתי גם מופתעת כי חליתי למרות שלא היה עבר של המחלה במשפחה שלי. הייתי בחרדות נוראיות עד שגילו כי הגידול שפיר. הייתי מקפידה לאכול באופן בריא וזה עדיין קרה. ההסבר היחיד שמצאתי נמצא בספר “לרפא את חייך”. רשום שם כי מחלה במעיים מעידה על בעיה ביכולת לשחרר חסימות רגשיות ואירועי עבר.

מה השתנה באורח החיים שלך אחרי הסרת הפוליפ?
אחרי הניתוח להסרת הגידול מהמעי, שיניתי את התפריט שלי. עברתי לתזונה המבוססת על ירקות ופירות כדי להקל על הפעולה של המעי. קשה למעי לעכל אוכל כבד, כמו בשר. אני מודה לאל על הגילוי ומעריכה את המשך החיים שלי.
החלטתי להפוך לשגרירה של מניעת המחלה. אני משכנעת ומודיעה על הבדיקה לאנשים רבים. הרבה אנשים לא רוצים לעשות את הבדיקה מתוך חרדה ואני הצלחתי לשנות את דעתם. אני שכנעתי עשרות אנשים. מורים בעבודה, הורים לתלמידים, שכנים ביישוב, מתאמנים בחדר הכושר המשפחה ועוד.
האם עברת תהליך של כוחות חדשים וגילוי עצמי?
אני תופסת כל שינוי בחיי כמתנה. ככה אני מקבלת גם את הגידול כי בעקבותיו חשבתי מחדש על מהות חיי. קיבלתי דרבון לעזוב את העבודה שלי וללכת לכיוונים שאני רוצה מבלי חששות לקיום שלי. זה גרם להעז ולעשות דברים שאני אוהבת. הניתוח ערער את התפיסה הישנה שלי וגרם לי להתעורר. עברתי מהוראה ללימודי טרילותרפיה, NLP. הכל במטרה להיות מטפלת בעתיד, בדגש על בני נוער. זה האפיק בו אני עובדת על ההתפתחות האישית והרוחנית שלי.

איילת פרלמן, בת 51

עדויות נוספות

המצפן - ליווי ע"י סטודנטים לרפואה

*הליווי אינו מהווה ייעוץ רפואי או טיפול רגשי.

מעוניין לקחת חלק

חרבות ברזל הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?

מתעניינים בתכנית מלווים

הרשמה לקבוצת תמיכה און ליין

יחד בדרך - הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תרומה לארגון המצפן

ליווי מטופלים בסרטן
ע"י סטודנטים לרפואה

"המצפן" הוא ארגון התנדבותי שמטרתו להעצים מטופלים באמצעות כלים וידע שיעזרו להם לנהל ולהתמודד עם מחלת הסרטן. הליווי נעשה ע"י סטודנטים לרפואה שעוברים הכשרה מקצועית- מתוך מטרה להשפיע על הרופאים שיהפכו להיות.

תרומות יגיעו להכשרת הסטודנטים המלווים, ליצירת תכנים וכלים למטופלים, ולשאר הפעילות השוטפת של הארגון בהתאם למטרותיו.

דילוג לתוכן