סיפור אישי 10-2019

"כחצי שנה לפני שמלאו לבן זוגי 50, הוא החליט להעניק לעצמו כמתנת יום הולדת – בדיקת קולונוסקופיה. מה הביא אותו לכך? סיפור ששמע מפי חבר אודות חבר אחר שנפטר מסרטן, טרם מלאו לו 49. בן זוגי פנה בבקשה לבדיקת קולונוסקופיה נאמר לו כי הוא איננו זכאי לבדיקה ולכן "אימץ" כאבי בטן כדי שהבדיקה תאושר. אודה על האמת, גם אני לא הבנתי מדוע עליו להיבדק, זו בדיקה שמיועדת ל"זקנים" כך האמנתי... אך בן זוגי היה נחוש עד מאוד, הסיר את כל המכשולים והצליח להיבדק באופן פרטי.

בערב פסח שעבר כשנכנס לבדיקה, שאל אותו הרופא מדוע הגיע, מה הביא אותו להיבדק האם הוא חש במשהו? בן זוגי ענה בשלילה הרי הוא אדם בריא לחלוטין ורץ מרתונים הוא הגיע סתם מרצונו החופשי והטוב. "יהיה בסדר" אמר לו הרופא..
עם סיום הבדיקה נכנסנו לחדר הרופא והיה ברור לנו שמשהו לא בסדר- בגופו התגלה גידול סרטני במעי.
מיד כשיצאנו מהבדיקה, פנינו לקופ"ח בבקשה לבדיקת CT דחופה. דחיפות הבדיקה לא הרשימה את המוקדנית שקבעה לנו CT ואף הגדילה לעשות ופיצלה אותו ל 2 חלקים : ביולי CT חזה, באוגוסט CT בטן.
כל ניסיונותנו להסביר שמדובר בגידול סרטני ולכן עלינו לבצע את הבדיקה מוקדם ככל האפשר, עלו בתוהו. החלטנו לקבוע מידית CT פרטי עם פרופסור מומחה בתחומו שפענח את התוצאות כשעה לאחר הבדיקה. עם תוצאות בדיקת ה CT נגשנו למנתח פרטי על מנת לתאם מועד להסרת הגידול. חודש אחרי האבחון בן זוגי נותח, הניתוח עבר בהצלחה ומאז הוא במעקב אונקולוגי.
כמה אירוני ש 3 חודשים אחרי הניתוח, התקשרו מקופ"ח לברר אם בן זוגי יגיע לבדיקת ה- CT שנקבעה לו… לשמחתי המרובה היו לנו אמצעים לזרז את ההליכים ולגשת באופן פרטי לכל הבדיקות ההתייעצויות ואף לניתוח עצמו.
האופציה שבן זוגי יתהלך עם "פצצה מתקתקת" במשך חודשים עד לניתוח הייתה בלתי אפשרית ובלתי מתקבלת על הדעת. לכן משהבנו שקופת החולים לא תסייע לנו באופן מיידי החלטנו שלא לבזבז אנרגיה מיותרת ובחרנו בערוץ הפרטי.

ולהלן כמה תובנות בעקבות הסיפור הפרטי שלנו:
אנו משלמים מאות שקלים בחודש לקופות החולים אך בזמן אמת אין אף גורם מייעץ המלווה את החולה ומשפחתו בתהליך. הטיפול עצמו הוא חובבני שלא לומר רשלני, זמן התגובה ארוך ומייגע ויכול לפגוע לא רק בבריאות הפיזית אלא גם בבריאות הנפשית של החולה ובני משפחתו.
לכן קחו אחריות על הבריאות שלכם:
ראשית, גשו להיבדק בקולונוסקופיה עוד לפני גיל 50 על אף התנגדות הרופאים החוסכים את כספי הקופה. אם אין ברירה "אמצו" כאב בטן, הבדיקה עשויה להציל את חייכם.
(בארה"ב בדיקת קולונוסקופיה, הוקדמה לגיל 45)
שנית- אל תסמכו על קופות החולים שלא רק שאינן מעודדות לפנות לבדיקה, מרגע שהתגלה גידול סרטני יש לחכות כ- 3 עד 4 חודשים לבדיקת CT . אם בכל זאת בחרתם ללכת בדרך זו, התעקשו שהבדיקה לא תפוצל- בכל זאת מדובר בבדיקה לא נעימה במיוחד הדורשת שהייה ממושכת במרפאה לצורכי הכנה.
שימו לב שתוצאות הפענוח מגיעות במקרה הטוב רק כשבועיים שלושה לאחר ביצוע הבדיקה עצמה וגם אז יש לגשת לאונקולוג שיפענח את הממצאים ויורה על ניתוח.
סחבת ארוכה ומיותרת זו, עלולה לעלות בבריאותכם וזה עוד לפני שבכלל נקבע לכם תור לניתוח עצמו.
לסיכומו של עניין כל התהליך באמצעות קופ"ח יכול להתפרס על פני מספר חודשים, זהו זמן יקר שחבל לאבדו. דעו את האופציות העומדות בפניכם וזכרו שמודעות וטיפול בזמן יכולים להציל חיים".

עדויות נוספות

המצפן - ליווי ע"י סטודנטים לרפואה

*הליווי אינו מהווה ייעוץ רפואי או טיפול רגשי.

מעוניין לקחת חלק

חרבות ברזל הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?

מתעניינים בתכנית מלווים

הרשמה לקבוצת תמיכה און ליין

יחד בדרך - הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תרומה לארגון המצפן

ליווי מטופלים בסרטן
ע"י סטודנטים לרפואה

"המצפן" הוא ארגון התנדבותי שמטרתו להעצים מטופלים באמצעות כלים וידע שיעזרו להם לנהל ולהתמודד עם מחלת הסרטן. הליווי נעשה ע"י סטודנטים לרפואה שעוברים הכשרה מקצועית- מתוך מטרה להשפיע על הרופאים שיהפכו להיות.

תרומות יגיעו להכשרת הסטודנטים המלווים, ליצירת תכנים וכלים למטופלים, ולשאר הפעילות השוטפת של הארגון בהתאם למטרותיו.

דילוג לתוכן